Recomanacions per a pacients amb COVID-19 positiu

M’han diagnosticat COVID-19. Què he de fer?

Si el resultat de la prova és positiu, rebrà un correu electrònic o un missatge de WhatsApp comunicant-l’hi. Haurà de realitzar aïllament estricte i avisar als seus contactes estrets *.

Serà Info Covid Ib-Salut qui es posi en contacte amb vostè per a fer-li el seguiment telefònic i rastrejar als seus contactes estrets.

Per a qualsevol dubte ha de contactar amb INFO COVID en el telèfon 900 100 971

Policlínica Ntra. Sra. del Rosari comunica diàriament al Centre COVID d’Eivissa i Formentera i al Servei de Vigilància Epidemiològica de Balears, tots els casos positius. D’aquesta manera les seves dades entren dins del Sistema de control de pacients positius en COVID-19.

Si durant l’aïllament es troba pitjor, ha d’acudir al servei d’urgències de Policlínica i avisar a la seva arribada que és COVID positiu.

* És important determinar les persones del seu entorn que es poden considerar CONTACTES ESTRETS. Aquests són els paràmetres que ho determinen:

Les persones que, NO es consideren contactes estrets, només hauran de vigilar l’aparició de possibles símptomes i extremar les mesures d’higiene i seguretat.

Les persones que, SI es consideren contactes estrets, hauran de realitzar AÏLLAMENT DOMICILIARI i Sanitat es posarà en contacte amb ells.

Procediment d'actuació en contactes estrets

Persones vacunades

**Es considera que una persona està completament vacunada quan hagi rebut les dues dosis (o una en el cas de Janssen) i hagin transcorregut 7 dies en el cas d’estar vacunats amb Pfizer/BioNTech o de 14 dies si li han vacunat amb Oxford/AstraZeneca o Moderna.

En general, les persones asimptomàtiques considerades com completament vacunades** o que han passat la infecció en els 180 dies previs, estan exemptes de quarantena. Han d’evitar el contacte amb persones vulnerables, usar màscara en les seves interaccions socials, no acudir a esdeveniments multitudinaris, i controlar la possible aparició de símptomes compatibles.

Persones no vacunades

Són les que s’han posat només una dosi o cap.

Aquestes persones han de realitzar 10 dies de quarantena (comptats des de l’últim contacte amb el cas confirmat)

INFORMACIÓ PER ALS CONTACTES ESTRETS EN SEGUIMENT O QUARANTENA

Sanitat li realitzarà un seguiment actiu al llarg d’un període de 10 dies. En aquest període ha d’estar atent a l’aparició de qualsevol símptoma de la malaltia (febre, tos o dificultat respiratòria) per a poder actuar de la forma més primerenca possible, especialment per a evitar transmetre-ho a altres persones.

L’informaran a més que s’ha de prendre la temperatura 2 vegades al dia i el responsable del seu seguiment contactarà amb vostè per a conèixer aquests mesuraments i el seu estat de salut.

La resta de les mesures es descriuen en l’apartat INFORMACIÓ PER Al PACIENT.

Mesures preventives per als casos de COVID-19

Informació per al pacient